Jag har ofta fått höra:
  • Du tänker så mycket
  • Sluta tänk så mycket
  • Gud vad du analyserar
  • Analysera inte så mycket
Samtidigt som jag också fått höra:
  • Du är så klok
  • Klok som en bok
  • Du är en av de klokaste personer jag känner
Det var för en tid sedan som jag kom fram till följande: Du kan aldrig bli klok utan att tänka mycket och utan att analysera saker, situationer, relationer, människor, händelser, stämningar och allt annat kring det.
 
Min klokhet, om den ens existerar, är summan av flera års tänkande och analyserande blandat med en mängd erfarenheter, både negativa och positiva.
 
Den senaste tiden har jag verkligen börjat anamma och uppskatta den kunskap jag både har samt den jag ständigt söker. Jag är stolt över min analyserande och inkännande förmåga, för den hjälper mig på rätt väg i livet.
 
Jag känner mig sällan vilsen eller orolig, vilket jag gjorde förr. En inre trygghet har skapats inom mig och givit mig en harmoni jag trodde var omöjlig att nå, helt fri från stress (både yttre och inre).
 
Jag är vetgirig - men i det tysta. Tror inte någon i min omgivning vet om hur mycket jag läser, lyssnar, iakttar och analyserar dagligen. Det vill säga jag går i en skola som aldrig kommer att ta slut. Den skolan kommer att pågå livet ut. 
 
Det kanske finns någon annan som vill ta del av den kunskap jag inhämtat? Den erfarenhet av livet jag bär på? 

Min starka tro och drivkraft i livet är att vara optimistisk. Det är där min röda tråd kommer att finnas genom mina texter. Jag har valt att se livet från den ljusa sidan - mycket mer nu än förr. Förhoppningsvis finns det någon där ute som jag kan inspirera eller beröra på ett positivt sätt - i en positiv riktning.
 
Bildresultat för quotes about optimism
 

Kommentera

Publiceras ej